Onderwijs, Organisatie

Code oranje; wat te doen bij een weeralarm

2 november 2023

Het KNMI geeft weerwaarschuwingen in verschillende codes naarmate het weer een risico vormt voor de veiligheid van mensen. Hieronder lees je wat de universiteit en faculteit hanteren bij deze codes.

Als het gaat om veiligheid van medewerkers en studenten die onderweg zijn voor werk of onderwijs, dan is het zaak om duidelijk te communiceren bij een weerwaarschuwing. Bij code oranje, zoals vandaag 2 november is afgegeven, gaan de tentamens en onderwijs gewoon door. Mocht het veranderen, volg dan de berichtgeving op de website.

Code Betekenis Acties
Geel Waarschuwing voor mogelijk lokaal kans op gevaarlijk weer.
  • Geen verandering voor medewerkers en studenten.
Oranje Wees voorbereid: grote kans op gevaarlijk of extreem weer met mogelijke impact en schade.
  • Geen verandering voor studenten en medewerkers.
  • Tentamens en onderwijs gaan door
  • Volg universitaire berichtgeving op website
Rood in Zuid-Holland Onderneem actie;Weeralarm met grote impact op de samenleving. Minimaal 12 uur van tevoren afgegeven.
  • Alle universitaire gebouwen gesloten.
  • Tentamens gaan niet door in Zuid-Holland.
  • Onderwijs mogelijk digitaal.
  • Vervangende data worden snel bekend gemaakt.
  • Volg ULCN-email en website voor updates.
Rood buiten Zuid-Holland Wees voorbereid
  • Tentamens en onderwijs gaan gewoon door
  • Mogelijke aanwezigheidsplicht bij het onderwijs komt te vervallen.
  • Afwezigheid bij tentamen door code rood in eigen provincie kun je melden bij de examencommissie.