ICT, Organisatie

17 en 18 februari: universitaire netwerk en gebouwen niet toegankelijk

16 februari 2024

Op zaterdag 17 februari vanaf 9:00 uur tot en met een groot deel van zondag 18 februari is er groot onderhoud aan het universitaire netwerk.

Dit betekent voor jou het volgende

Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is de universitaire website (tijdelijk) offline.

Zowel thuis als op de universiteit heb je tijdens de werkzaamheden geen toegang tot het universitaire netwerk.

De universitaire gebouwen, ook de universiteitsbibliotheken, zijn op beide dagen gesloten.

Alle systemen en applicaties waarbij je moet inloggen met je ULCN-gegevens zijn niet beschikbaar. Je hebt daardoor geen toegang tot diverse online diensten van de universiteit.

Ben je onderzoeker? Let op, mogelijk kun je tijdens het netwerkonderhoud niet bij je onderzoeksopstellingen.

Tip

Plan je werkzaamheden zo, dat je op zaterdag 17 en zondag 18 februari het universitaire netwerk niet nodig hebt en niet in een van de gebouwen hoeft te zijn.

Werken op afstand

Het universitaire netwerk is niet beschikbaar en ook Remote Werkplek (Citrix) is niet bereikbaar. Office 365 en OneDrive werken normaal. MS Teams is beschikbaar, zowel via de app als de webversie.

Je kunt alleen via Office 365 bij je universitaire e-mail komen.

Brightspace

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Brightspace.

Telefonie

Het is niet mogelijk om vanaf en naar universitaire telefoonnummers te bellen.

Noodnummer

Indien je in het buitenland verblijft en op 17 of 18 februari het noodnummer van de universiteit wilt bellen, bel dan naar
+31 320 33 13 43.

Heb je vragen?

Stel ze vóór 16 februari via de Helpdeskportal, via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of +31 (0)71 527 8888.

Let op: op 17 en 18 februari is ook de Helpdesk niet bereikbaar.

Waarom deze werkzaamheden?

Met deze wijziging krijgt de universiteit weer een toekomstbestendig netwerk met verbeterde bandbreedte, hogere netwerksnelheden en betere security.