Nieuwe aanvraagronde Grassroots en Grass shoots van start!

5 december 2023

Ben je FSW-docent en heb je een goed idee om je onderwijs te innoveren? Breng je idee in de praktijk met een Grassroots of Grass Shoots subsidie! De aanvraagronde voor collegejaar 2024-2025 is nu van start. Aanvragen kan tot en met 6 februari 2024.

Met deze nieuwe aanvraagronde gaan we de tiende editie in. Het bedrag van de Grassroots subsidie is verhoogd van € 1000 naar € 2000. Zoals altijd zijn er beurzen beschikbaar voor innovaties naar eigen idee. Daarnaast zijn er dit jaar extra beurzen voor innovaties die vallen binnen het thema 'Effectief en efficiënt (peer)feedback geven op studentenwerk'.

In de voorgaande edities van Grassroots en -Shoots hebben tientallen (teams van) docenten hun innovatieve idee omgezet in een werkelijke onderwijsinnovatie. Veel van de gebruikte methoden bleken toekomstbestendig – denk aan kennisclips, interactieve video en de flipped classroom.