Analyseren resultaten van je digitale tentamen

18 januari 2024

Nu het einde van de tentamenperiode nadert, ben je misschien geïnteresseerd in het analyseren van de kwaliteit van je tentamens. Als je Remindo gebruikt - de digitale toetstool van de faculteit - heb je de mogelijkheid om eenvoudig de statistieken van je tentamen en individuele vragen te bekijken. Deze statistieken kunnen bijvoorbeeld aangeven dat een bepaalde vraag misschien te moeilijk of juist te makkelijk was, en of de interne consistentie en betrouwbaarheid van het tentamen voldoende zijn.

We raden je sterk om hier eens naar te kijken: niet alleen omdat het je in staat stelt om de inhoud van je tentamen te herzien, maar ook omdat het inzicht geeft in welke onderwerpen studenten als moeilijk hebben ervaren. Hierdoor kan je beter inspelen op de behoeften van studenten in je vak.

Instructies over hoe je gebruik kunt maken van de analyses zijn te vinden in de Rise-module 'Digital Assessment with Remindo'. ECOLe helpt je graag verder als je vragen hebt.

Vragen hergebruiken

Als je van plan bent om vragen te hergebruiken in de komende jaren, kun je direct wijzigingen aanbrengen in de vragen die je wilt verbeteren. Stuur een mail naar ecole@hum.leidenuniv.nl als je wijzigingen hebt gemaakt (of daar hulp bij nodig hebt) die je wilt doorvoeren voor toekomstige tentamens.