Erkennen & Waarderen: deel jouw ervaringen in deze nationale enquête

22 januari 2024

Hoe word je als wetenschappelijk medewerker erkend en gewaardeerd voor je werk? Heb je het beleid of dagelijkse ervaringen zien veranderen sinds 2019, toen het nationale programma Erkennen & Waarderen werd gelanceerd door de Universiteiten van Nederland (UNL)?

Om het huidige beeld van Erkennen & Waarderen in kaart te brengen is er een landelijke enquête gestart. Wil je je ervaringen delen? Deze zijn van groot belang en kunnen helpen met toekomstige verbeteringen. Het invullen van de enquête duurt tien minuten.

Ga naar de enquête

De resultaten van de enquête helpen UNL om op nationaal niveau te beoordelen hoe het gaat met het erkennen en waarderen van het diverse werk van academici: niet alleen op het gebied van onderzoek, maar ook dat van onderwijs, impact, leiderschap en patiëntenzorg.

De enquête kan tot en met vrijdag 11 februari worden ingevuld.

Meer informatie over het onderzoek

De enquête wordt uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Berenschot in opdracht van het programma Erkennen & Waarderen. De gegevens worden alleen gebruikt voor een overkoepelend rapport en worden niet gedeeld met derden.

Voor vragen over de enquête kun je contact opnemen met: EWcultuurbarometer@berenschot.nl

Academia in Motion bij de Universiteit Leiden

Naast het werk op nationaal niveau, geleid door UNL, werken we bij de Universiteit Leiden ook aan nieuwe manieren om onze medewerkers te erkennen en waarderen. Daarbij zetten we ons in voor het centraal stellen van open science, samenwerking, welzijn en leiderschap in ons werk.

We doen dit via ons Academia in Motion-programma. Kijk voor meer informatie op de website van Academia in Motion of schrijf je in voor de nieuwsbrief.