ICT

Gebruik OneDrive als alternatief voor de P-schijf

19 februari 2024

De Universiteit Leiden heeft ervoor gekozen om OneDrive te gaan gebruiken voor het opslaan van persoonlijke bestanden. Op termijn zal de P-schijf niet meer beschikbaar zijn. Hier zal je mogelijk mee te maken krijgen als je een nieuwe laptop krijgt met Windows 11. Maar je kan nu ook al overstappen. OneDrive biedt veel voordelen.

Wat is OneDrive?

OneDrive is de online opslagdienst van Microsoft, vergelijkbaar met Dropbox, Google Drive en SURFdrive. OneDrive biedt betere beveiligingsopties en heeft als voordeel dat je gemakkelijk bestanden kunt delen en combineren met andere functies binnen Office 365.

Zie informatie op de medewerkerssite over OneDrive als online alternatief voor je universitaire P-schijf.

Wil je vaker nieuws ontvangen van de ISSC Helpdesk? Abonneer dan op hun nieuwsbrief door een verzoek te sturen naar communicatie@issc.leidenuniv.nl.