Nieuwe rol ‘hoofd lerarenopleidingen’ vervuld door Tim Mainhard

5 februari 2024

Tim Mainhard neemt een nieuwe rol als hoofd van de lerarenopleidingen binnen het Instituut Pedagogische Wetenschappen op zich. Zijn benoeming komt op een mooi moment, aangezien het instituut intussen betrokken is bij 3 opleidingen voor toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs:

1. de Academische Pabo (ACPA),
  2. de Educatieve Master Primair Onderwijs (EMPO)
  3. en de Universitaire Lerarenopleiding Primair en Voortgezet Onderwijs (ULPriVO; nog in ontwikkeling).

De universiteit erkent het groeiende maatschappelijke belang van het lerarentekort en wil inzetten op de aanpak daarvan. Samenwerking tussen ons instituut en het ICLON en afstemming op zowel facultair als universitair niveau vereisen daarbij speciale aandacht.

Tim Mainhard zal in zijn nieuwe rol een sleutelrol spelen in het volgen van snelle landelijke ontwikkelingen en de afstemming op het gebied van lerarenopleidingen zowel binnen als buiten de universiteit. Daarbij streven we onder andere naar een actievere rol in de regio Leiden-Den Haag.