Open call: dien een onderzoeksvoorstel in voor Lowlands Science

13 februari 2024

Een psychedelische trip in virtual reality, muziek maken met planten, of praten met een robot: op Lowlands Science, het interactieve wetenschapsprogramma van Lowlands Festival, worden elk jaar allerlei interessante onderzoeksprojecten uitgevoerd.

Wil je dit jaar ook meedoen en je onderzoek in de spotlight zetten? Lowlands roept onderzoekers van alle universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstellingen op om een voorstel in te dienen.

Tijdens het festival doen enthousiaste bezoekers mee aan experimenten waarbij zij iets nieuws leren en jij als onderzoeker data en aandacht voor je onderzoek terugkrijgt. Je kunt gebruikmaken van het afgebakende Lowlands Science terrein en de (vrijwillige en anonieme) medewerking van ruim 50.000 festivalbezoekers.

Aanmelden

Lowlands 2024 vindt plaats op 16, 17 en 18 augustus. Onderzoeksvoorstellen dienen uiterlijk 31 maart 2024 te worden ingezonden. De universiteit biedt ondersteuning bij zowel het indienen van je voorstel en uitvoeren van het onderzoek, als bij communicatie en verslaglegging om jouw experiment onder de aandacht te brengen. Wil je een voorstel indienen of meer weten? Neem dan contact op met Marieke Epping, adviseur wetenschapscommunicatie. Lees hier alle informatie over de open call.

Universiteit Leiden op Lowlands

Tijdens de vorige editie van Lowlands verzamelde een team Leidse psychologen harde data voor hun onderzoek: hoe beleven festivalgangers een virtuele psychedelische trip? Ook rector Hester Bijl was erbij als proefpersoon.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of