Reserveer een Active Learning Classroom voor aankomend academisch jaar

13 februari 2024

Wil je studenten actief betrekken bij jouw college of werkgroep? Boek dan een Active Learning Classroom! Active Learning Classrooms (ALC's) zijn flexibele onderwijszalen. De inrichting hiervan zorgt voor meer interactie, samenwerking en betere leerprestaties van studenten. Onze faculteit heeft meerdere zalen ingericht als ALC.

Wil je volgend academisch jaar (2024-2025) graag in een ALC lesgeven? Laat dit uiterlijk 28 februari 2024 weten aan jouw onderwijscoördinator. De onderwijscoördinator zal in maart de zalen boeken voor het komende jaar en zal dan in het boekingssysteem TermTime het label ‘Active Learning’ aanvinken, waarna de ALC geboekt wordt, indien beschikbaar.

TIP:

• Geef duidelijk aan dat je voor het hele semester de ALC wil gebruiken.
  • Geef je les aan meerdere werkgroepen? Geef dan aan dat je voor al deze werkgroepen van een ALC gebruik wilt maken.

Meer weten?

Wil je graag tips en advies over het gebruik van een ALC en/of het inzetten van activerende werkvormen? Kom naar de lunchbyte Actief lesgeven in een ALC op  maandag 15 april van 15u-16u. Of neem contact op met ecole@hum.leidenuniv.nl