Onderwijs, Onderzoek

Nomineer een student voor de ECHO Award 2024!

23 april 2024

Met veel genoegen nodigen wij je uit om studenten voor te dragen voor de ECHO Award 2024. De ECHO Award is een landelijke prijs voor maatschappelijk geëngageerde studenten die impact creëren op vraagstukken gerelateerd aan diversiteit & inclusie. Studenten die in aanmerking komen voor een ECHO Award zijn:

• Nederlandse studenten met een migratieachtergrond uit Afrika, Azië, Midden- en Zuid-Amerika en Turkije;
  • Studenten met een vluchtelingachtergrond;
  • Internationale studenten die zich identificeren als onderdeel van een gemarginaliseerde gemeenschap in hun eigen context.

De studenten onderscheiden zich vanwege hun vernieuwing in denken en doen, organiserend vermogen, actieve maatschappelijke betrokkenheid en hun rol als ‘critical friend’ in het adresseren van kwesties gerelateerd aan uitsluiting. De winnaars krijgen een volledig verzorgde Summercourse aan UCLA in de Verenigde Staten in 2025.

Facultaire nominaties voor de ECHO Award kunnen tot en met maandag 29 april (17:00 uur) worden ingestuurd naar divers-inclusief@hum.leidenuniv.nl. Alle voordrachten worden door de beleidsmedewerker D&I (Aurelie van 't Slot) verzameld, alvorens deze gedeeld worden met het centrale Expertisebureau D&I. Bij meer dan drie nominaties vindt er een facultaire voorselectie plaats.

Voor een nominatie ontvangen wij graag de volgende informatie:

• Naam en e-mailadres van de student
  • Korte onderbouwing voor de voordracht van de medewerker (+/- 250 woorden)
  • Indien mogelijk een korte motivatie van de student

Het Expertisebureau D&I zal geselecteerde kandidaten begeleiden in het schrijven van de uiteindelijke motivatiebrief en andere onderdelen van de officiële voordracht voor de ECHO Award. Meer informatie over de ECHO Award en de uitreiking is te vinden op de ECHO website.