Carlijn Bergwerff nieuwe opleidingsdirecteur Pedagogiek

14 mei 2024

Carlijn Bergwerff

Carlijn Bergwerff gaat per 1 september a.s. de taak van opleidingsdirecteur van het Instituut Pedagogische Wetenschappen op zich nemen. Zij is voorgedragen door een commissie bestaande uit de vice-decaan onderwijs, de opleidingsdirecteur van Psychologie, de opleidingsmanager IPW, een UD van de programmagroep Onderwijswetenschappen, het studentlid van het opleidingsbestuur IPW en de wetenschappelijk directeur IPW. De instituutsmanager IPW was secretaris van de commissie.

De commissie was zeer overtuigd van Carlijns ervaring, visie en bestuurlijk inzicht in onderwijsprocessen en (toekomstige) onderwijsontwikkelingen. De instituutsraad, die in een eerste stadium heeft geadviseerd over het profiel van de functie, is gehoord door het faculteitsbestuur over de voorgenomen benoeming. Het instituutsbestuur kijkt ernaar uit om vanaf september met Carlijn te werken.

De komende tijd zullen Mariëlle Linting (de huidige opleidingsdirecteur van het instituut) en Carlijn samen optrekken, zodat Carlijn zo goed mogelijk voorbereid aan haar nieuwe taak kan beginnen.