Tijdelijke vervanging Gül Aktürk door Yvonne Lammers-Keijsers

14 mei 2024

Yvonne Lammers-Keijsers in het preHistorisch Dorp Eindhoven

Over Yvonne Lammers-Keijsers

Deze maanden wordt de onderwijstaak van Gül Aktürk waargenomen door Yvonne Lammers-Keijsers, een oude bekende van onze faculteit. Yvonne werkt als museummanager in het preHistorisch Dorp te Eindhoven, een archeologisch openluchtmuseum. Ze houdt zich al meer dan 30 jaar bezig met levende geschiedenis, experimentele archeologie en publieksbereik.

Yvonne behaalde in Leiden een master in Pre- en protohistorie en een master in Theoretische Archeologie en promoveerde op experimenteel archeologisch gebruikssporenonderzoek in het Caribisch gebied bij Archaeological Sciences. Na haar promotie richtte zij zich op de vertaling van wetenschappelijke data naar een groot publiek in haar bedrijf Echo information design, waarbinnen zij diverse tentoonstellingen, lesprogramma’s en publicaties verzorgde. De laatste jaren richt zij zich vooral op het opleiden van jonge mensen binnen de museumpraktijk, waaronder studenten van de faculteit en Saxion. Wil je haar ontmoeten? Mail haar op y.lammers@eindhovenmuseum.nl, kom langs op het museum of maak een afspraak op de faculteit!

Ben je op zoek naar een stageplaats? Bekijk dan ook deze stagevacature Public Archaeology voor BA2 studenten.