Pioniers van International Studies studeren af

142 studenten van de nieuwe bacheloropleiding International Studies van de Universiteit Leiden ontvangen op 28 augustus hun diploma. Ze hebben hun opleiding in drie jaar afgerond.

Haagse campus

In 2012 schreven 371 studenten zich in voor deze nieuwe Engelstalige bacheloropleiding International Studies. Zo’n 45 procent van hen heeft een internationale nationaliteit. De bacheloropleiding wordt aangeboden door de Faculteit Geesteswetenschappen op de Haagse campus van de Universiteit Leiden.

Hoog studierendement

International Studies is een regiostudie in een mondiale context. De studenten bestuderen de geschiedenis, cultuur, politiek, economie en taal van een regio in de internationale omgeving van Den Haag. Dat maakt ze geschikt voor functies in de overheid, non-profit sector en het bedrijfsleven. Veel sectoren in Nederland hebben behoefte aan mensen die weten wat er speelt in de wereld en die hun vreemde talen spreken. De studie kent een hoog studierendement. In het tweede jaar van de studenten was de vervolginschrijving hoog, namelijk 303 studenten van de 371 oorspronkelijk ingeschreven eerstejaars.

Veelzijdige en diepgaande studie

De Engelstalige opleiding heeft in de drie jaar van haar bestaan inmiddels 1200 studenten met 50 verschillende nationaliteiten aangetrokken. De bachelor International Studies is door de Faculteit Geesteswetenschappen ontwikkeld. De rijke verzameling regio- en taalstudies van de faculteit staat borg voor de veelzijdigheid en diepgang van deze studie. De eerste Graduation Ceremony is op vrijdag 28 augustus in de Haagse Nieuwe Kerk, Spui 175, Den Haag.