Universiteit Leiden

nl en

Onderwijsinnovatie met ICT, wat levert het op?

In de afgelopen jaren hebben verschillende docenten digitale werkvormen ingezet in hun campusonderwijs.

De docenten merkten dat het integreren van digitale werkvormen in hun cursus zorgde voor meer verdieping tijdens de contacturen. Ook gingen studenten actiever met de leerstof aan de slag.

Evaluaties

In de evaluatierapporten lees je welke ICT-tools deze docenten hebben gebruikt , wat het ze heeft opgeleverd en wat studenten ervan vonden:

Blended Learning

Blended Learning is een combinatie van onderwijs mét en zonder ICT, waarbij er een gebalanceerde, samenhangende mix is van:

  • Online- & face- to- face leeromgeving
  • Real-time & a-synchrone interactie tussen studenten én student en docent
  • Middelen & media (mix aan ICT tools)

Het doel hiervan is het onderwijs efficiënter, activerender, effectiever en aantrekkelijker te maken. *Definitie Blended Learning volgens E-merge

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.