Universiteit Leiden

nl en

Dit zijn de nieuwe studentleden Culturele Antropologie voor de OLC 2020-2021

Sanne Klarenbeek, Florentino Rodao, Orestes Kyrgiakis en Lamia Saiyara Mela zijn de nieuwe studentleden van de Opleidingscommissie (OLC). De opleidingscommissie geeft adviezen aan het opleidingsbestuur en aan het faculteitsbe­stuur over zaken die het onderwijs betreffen. De opleidingscommissie bestaat naast deze studenten, uit docenten Annemarie Samuels (voorzitter), Metje Postma, Anouk de Koning en John Boy. De nieuwe studentleden van 2020-2021 stellen zich voor en leggen uit waarom zij de OLC belangrijk vinden.

Sanne Klarenbeek

Sanne Klarenbeek, 3e jaars student Culturele Antropologie

'Ik ben Sanne Klarenbeek en ben 21 jaar oud. Ik zit in het derde jaar van de bachelor Culturele Antropologie. Momenteel volg ik een minor Journalistiek. Ik vind het belangrijk om in deze moeilijke tijden, met voornamelijk online onderwijs, actief betrokken te zijn bij mijn studieprogramma. Dat is de reden dat ik me dit jaar voor de OLC wil inzetten. De studie Culturele Antropologie past goed bij mij. Met wat ik leer tijdens de antropologielessen kan ik deelnemen aan actuele debatten over onderwerpen zoals discriminatie en racisme. Voorheen woonde ik in Rotterdam, maar inmiddels woon ik inLeiden. Vooral de historische kenmerken van de stad Leiden spreken mij erg aan. In Rotterdam maakte ik deel uit van Theater Rotterdam en ik was vroeger erg actief in de theaterwereld in het algemeen. Ik hoop dat in de toekomst ook weer te kunnen doen.'

Florentino Rodao

Florentino Rodao, 2e jaars student

'Mijn naam is Tino, een Spaanse tweedejaars bachelorstudent van 18 jaar oud. Ik wilde lid worden van de OLC omdat ik van jongs af aan gepassioneerd ben over onderwijs en het effect ervan op mensen. Veel van mijn familieleden zijn werkzaam in het onderwijs en ik heb zelf ook ervaring met verschillende onderwijssystemen over de hele wereld. Deze ervaringen kunnen mij helpen om contrasterende inzichten in de commissie te brengen. Ik wilde Culturele Antropologie in Leiden studeren omdat het goed aansluit bij mijn interesse in mensen. Nog steeds leer ik nieuwe en kritische observaties maken over verschillende maatschappelijke problemen die in de wereld spelen en ik vind het echt een fantastische studie. Als je contact met me wilt opnemen, als je iets kwijt wilt over een cursus of als je gewoon even wilt kletsen kun je me bereiken via mijn email.' 

 

Orestes Kyrgiakis

Orestes Kyrgiakis

Ik ben Orestes, een 21-jarige werkstudent uit Griekenland. Nu de Covid-19-crisis nog steeds niet achter de rug is, lijkt het erop dat er nieuwe uitdagingen ontstaan voor zowel studenten als de beroepsbevolking van de universiteit. Ik denk dat het heel belangrijk is om na te denken over de juiste antwoorden die bij deze uitdagingen horen. Onder de huidige omstandigheden volgen velen van ons hun studie buiten Nederland, anderen worstelen met het online leerproces. Sommige studenten moeten, net als ik, studeren en werken combineren. Ik denk dat het belangrijk is voor het algemeen belang van alle studenten om te proberen de resultaten van de crisis zoveel mogelijk te beperken, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs of de behoeften als student. In mijn ogen kan dit alleen worden bereikt door samenwerking en een actieve houding ten opzichte van bestaande en nog komende problemen.'

Lamia Saiyara Mela

Lamia Saiyara Mela, master student Policy in Practice

'Ik ben Lamia Saiyara Mela, 24 jaar oud. Ik volg de CADS-master Policy in Practise. Ik kom uit Bangladesh en ben bezig met de voorbereidingen om naar Leiden te vliegen. Ik hou van dansen en acteren en ik wil graag een 'meme lord'  zijn voor mijn vrienden. Met de OLC wil ik een bijdrage leveren aan de manier waarop het onderwijs wordt vormgegeven en nadenken over manieren waarop we tot een meer inclusieve gemeenschap kunnen komen. Ik ben antropologie gaan studeren vanuit mijn achtergrond als danser. Ik hou ervan om kunst, cultuur en mensen te bestuderen. Mijn keuze is op Leiden gevallen omdat een oud leerling van mijn school naar Leiden ging en daarnaast ben ik erg enthousiast over het programma. Tijdens mijn master leer ik veel nieuwe reflecties. Het is een intensieve studie, die uitdagend is maar vooral erg stimulerend.' 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.