Simone van der Hof in podcast over digitale kinderrechten en AVG

In een podcast van het NL IGF en het Safer Internet Centre Nederland gaan Simone van der Hof, Hoogleraar Recht en de Informatiemaatschappij van de Universiteit Leiden en Thijs Hannema, advocaat bij Kennedy van der Laan, in gesprek over de online privacy van kinderen.

Simone van der Hof

Onderzoeken tonen aan dat kinderen vatbaar zijn voor online marketing. Als de marketing dan ook nog is toegespitst op kinderen, betekent dit dat de privacy van kinderen snel in het geding komt.

In het omgaan met gegevens van kinderen is voor veel bedrijven en ouders nog winst te behalen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geeft kinderen jonger dan 16 jaar extra bescherming. Hoe kunnen bedrijven de bepalingen uit de AVG vertalen naar concrete maatregelen om correct om te gaan met de gegevens van kinderen én wat kunnen ouders doen om de privacy van hun kinderen te beschermen? En hoe kijken kinderen daar zelf tegenaan?

Beluister hier de podcast.