Verbouwing eerste verdieping PdlCgebouw

Mogelijk is het je opgevallen dat er druk wordt gebouwd op de plek waar voorheen de Servicedesk, de Helpdesk ISSC en de Copy & Printshop zaten. Wij vroegen Michel Sjollema, medewerkers AV-Dienst, wat hier gebeurt.

SOLO nu

Wat komt er op de eerste verdieping?

• Living Lab
  • Twee onderwijszalen
  • Uitbreiding kantoortuin SOLO
  • Kantoor van Patris van Boxel
  • Twee Vergaderzaaltjes

Wat zat hier?

In februari 2020 zijn de Helpdesk ISSC, Servicedesk en de Copy & Printshop verhuisd naar de begane grond. Ze zijn te herkennen aan de rode desks achterin het pand. Tot nu hebben deze ruimtes leeg gestaan. De SOLO kantoortuin was nog wel in gebruik, maar wordt momenteel verbouwd. Op dit moment kun je terecht voor SOLO support terecht bij kamers 1.B10 en 1.C04.

Wat is een Living Lab?

Dit lab voorziet in een behoefte om naast plenaire sessies ook in groepjes te kunnen werken. Er kunnen verschillende departementen afgesloten of juist aan elkaar verbonden worden. Op deze manier kan de ruimte aangepast worden naar de wensen van de gebruiker.

Welke faciliteiten biedt het Living Lab?

Er wordt een Nureva scherm geplaatst, wat uit twee schermen met een touchscreen functie. Hiermee worden presentaties interactiever. Naast dit scherm zullen er meerdere beeldschermen aanwezig zijn om met groepjes bij elkaar te komen om met de stof aan de gang te gaan. Ook zullen er meerdere overlegplekken gecreëerd worden.

Wie kan gebruik maken van het Living Lab?

Het Living Lab is, voorlopig, uitsluitend bestemd voor het Honours College- en vaardigheidsonderwijs binnen de FSW.

Hoeveel plekken worden gerealiseerd in de twee collegezalen?

In de ene collegezaal 21 en de andere 29. Momenteel minder vanwege Corona, natuurlijk.

Wanneer zijn de werkzaamheden klaar?

Medio maart 2021 worden de werkzaamheden afgerond.

Achtergrond
Het Living Lab is in de eerste plaats bestemd voor de onderwijsvormen  van de FSW die momenteel hun toevlucht moeten nemen tot het Café en andere niet-voor-onderwijs ingerichte ruimtes voor samenwerking, presentatie, break-out sessies en overleg.

Het Living Lab hangt samen met de bereidheid van de facultaire diensten/eenheden om mee te doen aan Activiteiten Gerelateerd Huisvesten (AGH). Door slimmer om te gaan met werkplekken en andere ruimten kon het Living Lab als kwalitatieve compensatie worden gegeven voor compactere kantoorhuisvesting. Daardoor kunnen instituut-overstijgende activiteiten (bijv. arbeidsmarktvoorbereiding, Honours College - en vaardigheidsonderwijs) in een passende omgeving aangeboden worden. Wanneer AGH voor deze facultaire diensten tot vaste routines heeft geleid kan eventueel niet gebruikte tijd ook door anderen benut worden.

Beeld: Amber Denissen