Animal Wisdom Game over dierenwijsheden in verschillende culturen

De Quest For Wisdom Foundation is bezig met het ontwikkelen van de zogeheten 'Animal Wisdom Game': een intercultureel filosofisch spel over dierenwijsheden in verschillende culturen. Docent Louise Müller is betrokken bij dit project.

'The Animal Wisdom Game' maakt onderdeel uit van een storytelling programma, wat gebaseerd is op verhalen uit alle windstreken, waarin de wijsheid van dieren centraal staat. De rol van dieren in mythen en legenden kunnen ons iets vertellen over het mens- en wereldbeeld, over opvattingen over leven en dood en over visies op goed en kwaad. Ze belichamen in mythen, legenden en sprookjes zowel natuurlijke kracht als wijsheid: ze bezitten goede en slechte eigenschappen, ze brengen boodschappen over en ze bemiddelen tussen de verschillende werelden van mensen, goden en de onderwereld. Het QFWF gebruikt de symbolische betekenis van dieren als dragers van wijsheid en van natuurlijke kracht om pijlers te vormen voor het bouwen van bruggen tussen culturen.

Om dit programma verder te kunnen ontwikkelen, is er een voorstel ingediend bij het KNAW Pilotfonds Wetenschapscommunicatie door Wetenschappers. Wanneer dit fonds wordt toegekend, komt er extra input op basis van onderzoekers van de Universiteit Leiden en hun onderzoeksprogramma’s. Ook studenten zijn hierbij als stagiaires welkom!

Het QFWF ontwikkelde eerder ook het spel 'Adrinka', wat genomineerd was voor de Facultaire Impactprijs 2019.

Meer weten?

Meer informatie over dit project is te vinden op de website van de Quest For Wisdom Foundation.