Healthy University Let’s Walk Week; ben jij nog in beweging?

Medewerkers hebben, een week na de start van de Healthy University Let's Walk Week 2021, in totaal al 7276 ommetjes gelopen. De Let's Walk Week stond volledig in het teken van in beweging komen én blijven voor een betere fysieke en mentale gezondheid.

Het Healthy University Leiden team ontving afgelopen week 750 aanmeldingen voor office work-outs, sportlessen en interessante inspiratie sessies over beweging, brein-fitheid en energiebalans. Daarnaast werd er gestart met een heuse wandelcompetitie in de Ommetje app! Vol energie en enthousiasme gingen ruim 1000 collega’s van de Universiteit Leiden en het LUMC de uitdaging tegen én met elkaar aan.

Samen registreerden ze in 7 dagen al 7276 Ommetjes, goed voor 4571 uur aan wandelingen. Hoe langer ze het volhouden om dagelijks een korte wandeling te maken, hoe meer punten en medailles ze krijgen. Zo wandelen ze samen, zonder dat ze op dezelfde locatie hoeven te zijn. Over vier weken delen we een actuele tussenstand en over acht weken zullen we feestelijk de eindstand bekend maken, met mooie prijzen voor de top 3 individueel en de top 3 faculteiten en divisies. Aanmelden kan ook nog steeds. Help jouw faculteit door vandaag nog te starten met het registreren van je Ommetjes! Doe mee!

Afgelopen week gaf ons en veel medewerkers nieuwe energie, en wij van Healthy University Leiden willen die energie graag vasthouden. Daarom hebben we iets speciaals voor jullie voorbereid voor 16 maart, ‘De dag van thuiswerken’. Klik hier voor het programma! Als laatste hebben we hieronder een aantal tips om gemotiveerd te blijven voor een dagelijks Ommetje, veel succes en houd vol!

Motivatietips voor een dagelijks Ommetje

1. Stel haalbare doelen in.

2. Probeer je collega’s te verslaan.

3. Bel eens met een collega tijdens je wandeling en klets even bij.

4. Luister naar muziek of een podcast tijdens het wandelen en kom even echt tot rust.

5. Verzamel zoveel mogelijk medailles in de Ommetje-app.

6. Ga zo snel mogelijk naar het volgende level in de Ommetje-app.

7. Loop dagelijks een andere route, zodat het niet saai wordt.

Heb je zelf nog andere tips? Deel ze dan met ons f.j.cabout@bb.leidenuniv.nl