Stem op "Effecten van de lockdown op autistische kinderen"

De plotselinge veranderingen door het coronavirus hebben verregaande gevolgen voor iedereen. De impact voor autistische kinderen en jongeren is mogelijk extra groot. Het Nederlands Autisme Register doet hier samen met onderzoekers van het Instituut Pedagogische Wetenschappen Rachel Plak en Hanna Swaab op dit moment onderzoek naar.

Dit onderzoek is genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs

Gaat jouw stem ook naar dit onderzoek?

"Hoe was de lockdown voor kinderen met autisme?"

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Geen kind met autisme is hetzelfde en daarom zullen de gevolgen van de coronapandemie verschillend uitpakken voor elk kind met autisme. Zo kan het zijn dat bepaalde maatregelen om corona te bestrijden negatieve effecten hebben op sommige kinderen met autisme, maar niet op andere.

Benieuwd naar dit onderzoek? Lees erover in het Autisme Magazine van de NVA ››

Radio-interview over deze studie

Rachel Plak gaf een interview over de invloed van de lockdown op kineren met autisme bij Science 071.

Luister naar het interview ››

Klokhuis Wetenschapsprijs

Dit onderzoek is genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs. Kinderen kunnen stemmen op het onderzoek dat ze het leukst vinden. Over het winnende onderzoek wordt een Klokhuis-uitzending gemaakt.

Het doel van de Klokhuis Wetenschapsprijs is om een breed en jong publiek bekend te maken met wetenschappelijk onderzoek in Nederland. De prijs bekroont interessant en relevant wetenschappelijk onderzoek voor kinderen van 9 tot 12 jaar en wordt op 10 november uitgereikt. Kinderen kunnen hier tot 9 november 12.00 uur hun stem uitbrengen.

Stem op jouw favoriete onderzoek ››