Startschot Ommetje-app tijdens de Let’s Walk Week!

Op maandag 1 maart start de Healthy University Let's Walk Week 2021, een week volledig gericht op de mentale en fysieke gezondheid van onze medewerkers. Inclusief een online programma met interessante inspiratiesessies, office work-outs en sportlessen. En doe mee met onze wandelcompetitie in de Ommetje-app!

Op maandag 1 maart start de Healthy University Let's Walk Week 2021, een week volledig gericht op de mentale en fysieke gezondheid van onze medewerkers. Check ons online programma met interessante inspiratiesessies, office work-outs en sportlessen. En heb je zin in een extra uitdaging? Doe dan nu mee met onze wandelcompetitie in de Ommetje-app (code FTEWP)!

Waarom een ommetje?

Elke dag een wandeling maken is belangrijk voor je hersengezondheid. Je krijgt meer productiviteit en energie na het lopen van een ommetje. Ook helpt het je te onthaasten en verbetert het je creativiteit. Een ander voordeel is dat het dagelijks behalen van je Ommetje-doel zorgt voor een toestroom van dopamine. Wanneer je een doel behaalt, zal je dopamine stijgen en dit geeft een goed gevoel. Daarom start vandaag (1 maart) de Ommetje-app challenge als onderdeel van de Healthy University Let’s Walk Week en daar gaan we mee door tot 30 april.

Wandelcompetitie vanaf 1 maart

Met Healthy University Leiden hebben wij per faculteit* een wandelcompetitie aangemaakt. Ga de strijd aan met je collega’s door dagelijks een ommetje van 20 minuten te registeren in de Ommetje-app. Je wandelt dus individueel tegen anderen in dezelfde faculteit, maar ook als faculteit tegen andere faculteiten. Daarnaast kun je in de app allerlei medailles en levels behalen. Zo wandel je samen, zonder dat je op dezelfde locatie hoeft te zijn. Voor meer onderdelen van de app in meer detail, klik hier.

*Voor indeling zie de PDF rechtsboven van dit bericht.

Zo doe je mee

• Download de Ommetje-app via de Google Play Store of de App Store.
  • Maak een account aan met je ULCN of LUMC emailadres.
  • Voer de unieke bedrijfscode in: FTEWP
  • Kies de juiste faculteit. Meer informatie (zie PDF). Let op: je kunt niet meer wisselen.
  • Voltooi je registratie.
  • Loop een ommetje!
  • Daag de rest van je collega’s uit om ook mee te doen!

Heel veel succes met Ommetje!

Bekendmaking op 30 april

Het team van Healthy University Leiden kijkt naar zowel individuele als faculteitsscores. De top 3 individuen en de top 3 faculteiten worden op 30 april bekend gemaakt als winnaars. Zowel jij als je collega's maken dus kans op mooie prijzen. Halverwege de challenge, op 7 april, Wereldgezondheidsdag, zullen we een actuele tussenstand met jullie delen.