Bouw 703 studentenwoningen in Leiden Bio Science Park start medio 2021

Er komen 703 zelfstandige studentenwoningen in het entreegebied van het Leiden Bio Science Park, nabij het Universitair Sportcentrum. De bouw start medio dit jaar en bij aanvang van het collegejaar 2023-2024 is de accommodatie naar verwachting klaar voor bewoning.

Ontwikkelaar Yisheng heeft overeenstemming bereikt met Round Hill Capital over de aankoop van deze studentenwoningen. Hiertoe is op 22 april een koopovereenkomst gesloten tussen de twee partijen.

Voorzieningen
Het project bestaat uit twee (nog te bouwen) gebouwen van in totaal ca. 23.000 m2 bruto-vloeroppervlak. Naast de zelfstandige studentenwoningen komen er verschillende gemeenschappelijke ruimtes en faciliteiten in de nieuwbouw, zoals studieruimtes, eetkamers, wasruimtes en daktuinen. De bouw start medio 2021 en de gebouwen zijn voor aanvang van het collegejaar 2023/2024 klaar voor ingebruikname.

Gebiedstransformatie
In 2019 won Yisheng met het plan MORE de door de Universiteit Leiden uitgeschreven tender voor de ontwikkeling van het entreegebied van het LBSP, in de omgeving van het Universitair Sportcentrum. Naast de studentenwoningen omvat het totale plan in het nieuwe entreegebied rond het Universitair Sportcentrum huurwoningen, winkels, horeca en andere collectieve voorzieningen.

Levendige campus
De bouw van deze studentaccommodatie is een mijlpaal in de ontwikkeling van het plan MORE en van de universitaire campus op het Leiden Bio Science Park als geheel. Met de komst van studenten ontwikkelt het entreegebied zich verder naar een levendige woonomgeving.

Afbeelding bovenaan: artist impression van het nieuwe studentencomplex. Design: VenhoevenCS, Paul de Ruiter Architects & LANDLAB | Image: A2 Studio