Healthy University Leiden onthult tussenstand Ommetje-wandelcompetitie

Medewerkers van het LUMC en de Universiteit Leiden gingen in zeven weken meer dan 35 duizend keer de deur uit voor een korte wandeling, een Ommetje. De Healthy University Leiden riep de Ommetje-wandelcompetitie in het leven om een gezonde leefstijl van werknemers te promoten. Dit leverde tot nu toe 22 duizend Leidse en Haagse wandeluren op.

35.517 Ommetjes en meer dan 22.301 wandeluren. Dat is wat ruim 1100 medewerkers van het LUMC en de Universiteit Leiden in de Ommetje-challenge samen al hebben gelopen. Daar zijn wij als Healthy University Leiden natuurlijk erg trots op. Vitaliteit onder werknemers is erg belangrijk en daarom doen het LUMC en de Universiteit Leiden mee aan de Ommetje-challenge. Met elke dag een Ommetje verbeter je je leefstijl.

Tussenstand Ommetje-challenge

Elke dag een wandeling maken is belangrijk voor je gezondheid. Je krijgt er meer productiviteit en energie van. Ook helpt het je te onthaasten en verbetert het je creativiteit. Meerdere collega’s geven in veel positieve reacties aan dat ze meer energie hebben en minder stress ervaren.  Maar, het blijft natuurlijk een competitie. Daarom maken we vandaag op Wereldgezondheidsdag de tussenstand van de Ommetje-challenge bekend.

De tussenstand op woensdag 7 april 2021 (09.00u):

Individuele ranglijst

299 XP

1. UL W&N

292 XP

*de rangschikking per divisie/faculteit is op basis van het gemiddelde XP (totaal XP voor desbetreffende team : aantal actieve teamleden in de app)

Wat een fantastische cijfers! Loop je nog niet mee? Je kunt je divisie of faculteit nog steeds helpen naar een hogere plek op de ranglijst. Download snel de Ommetje-app via de Google Play Store of de App Store en doe mee met bedrijfscode FTEWP.

Creëren van een nieuwe gezonde gewoonte

Net als met iedere taak, zal het een tijdje duren voordat het dagelijkse Ommetje helemaal in je systeem zit. Bij het creëren van een gewoonte leggen je hersenen nieuwe  verbindingen aan. Dat kost tijd en herhaling, maar je hersenen zijn er superblij mee. Hoelang het duurt om van gedrag, zoals het lopen van een Ommetje, een gewoonte te maken, verschilt per persoon. Gemiddeld duurt het 66 dagen, zo’n tien weken. Precies de duur van onze Ommetje-challenge.

Eindsprint

Het einde van de challenge is in zicht. Nog maar drie weken tot het einde van de wandelcompetitie op 30 april om 23.59u. Op maandag 3 mei zullen wij de grote winnaars bekend maken. Voor de individuele overall ranglijst zijn er mooie prijzen te winnen: nummer 1 een Fit Bit HR activiteiten tracker (t.w.v. 100,- euro of een waardebon naar keuze), nummer 2 en 3 een Spa en Wellness bon van resp. 50,- en 25,- euro. Ook zullen we alle nummers 1 van de deelnemende divisies en faculteiten in het zonnetje zetten met een mooie prijs. Succes nog even en zet hem op!