Faculteit Archeologie wint Ommetje-wandelcompetitie!

Medewerkers van de Universiteit Leiden en het LUMC gingen de afgelopen negen weken meer dan 53 duizend keer de deur uit voor een korte wandeling, een Ommetje. Dit leverde tot nu toe ruim 35 duizend wandeluren op.

Healthy University Leiden riep de Ommetje-wandelcompetitie in het leven om een gezonde leefstijl onder onze werknemers te promoten. Ruim 1150 medewerkers downloadden sinds 1 maart jl. de Ommetje-app, liepen tientallen Ommetjes om zelf en met hun faculteit en/of divisie hogerop te komen in de ranglijst. De deelnemers hebben geprobeerd om alle medailles binnen de app te verdienen en zo met de dag fitter te worden als onderdeel van hun organisatie. Coördinator Healthy University Leiden Mieke Cabout daarover: “Het is fantastisch om te zien dat zoveel collega’s fanatiek hebben meegedaan en elkaar stimuleerden om meer te bewegen tijdens de Ommetje Wandel challenge. De challenge gaf een extra stimulans om te blijven wandelen en actief te zijn tijdens de werkdag. Het is ontzettend mooi dat zoveel collega’s van Ommetje een gewoonte hebben gemaakt! We blijven dit zeker stimuleren!”

Eindstand Ommetje challenge

Nu maken we de winnaars bekend. Dit is de uitslag. Met 1487 punten heeft Syl0424 van de Faculteit FGW de meeste Ommetje-punten bij elkaar gelopen. Vuurtoren21 en Liberta zijn met 1486 en 1479 punten in de individuele ranglijst op de tweede en derde plek geëindigd. Wat een fantastische cijfers en winnaars gefeliciteerd! Via de Hersenstichting nemen wij met jullie en de overall faculteit winnaars contact op voor de overhandiging van jullie welverdiende prijzen.

Per faculteit werden alle behaalde punten door het aantal deelnemers gedeeld, zodat grote en kleine faculteiten evenveel kans maakten om de challenge te winnen. Met 788 punten heeft UL Archeologie de meeste Ommetje-punten bij elkaar gelopen. Wat een teamprestatie! UL EC/OD en LUMC Div4 zijn met 667 en 527 punten in de faculteiten en divisies ranglijst op de tweede en derde plek geëindigd.

Individuele ranglijst

1. UL W&N

415 XP

Blijf actief!

Het creëren van een nieuwe gezonde gewoonte kost tijd en herhaling. Dus blijf actief! Wat kun je zelf doen: Start met vrienden, familie of collega’s in de Ommetje app een eigen wandelcompetitie of ga daar de uitdaging aan tegen de rest van Nederland. Wat doen wij: Het team van Healthy University Leiden zit ook niet stil en organiseert op 3 juni een evenement gelinkt aan Wereldfietsdag en van 21-25 juni wederom een vitaliteitsweek vol activiteiten met als thema: van COVID naar GOFIT! Volg ons dossier en/of onze sociale media kanalen om als eerste op de hoogte te zijn van onze activiteiten!