Traject Werkplek Humanities Campus

De ontwikkeling van de Humanities Campus gaat – ondanks de coronacrisis – gestaag door. Na de oplevering van het gerenoveerde P.J. Vethgebouw en het Arsenaal is de sloop in Cluster Zuid inmiddels afgerond en start de aannemer binnen afzienbare tijd met de renovatie.

Voortschrijdend inzicht ruimtegebruik

De realisatie van de Humanities Campus wordt geconfronteerd met toenemende bouweisen en -kosten. Het is altijd een uitdaging om binnen het bouwbudget te blijven bij de ontwikkeling van zo’n enorm project. Daarbij komt het voortschrijdend inzicht om beschikbare ruimte efficiënt te gebruiken in een nieuwe tijd waarin wellicht thuiswerken een grotere rol speelt dan voor de coronacrisis. Om deze nieuwe realiteit en de gevolgen daarvan te onderzoeken, is een traject opgestart met gesprekken met wetenschappelijk directeuren, afdelingshoofden en het Faculteitsbestuur. Ook worden drie workshops georganiseerd met ongeveer 30 deelnemers die zijn voorgedragen door hun leidinggevende of wetenschappelijk directeur. De deelnemers zijn een brede vertegenwoordiging van onze faculteit met diversiteit in functie, achtergrond, geslacht, leeftijd, reisafstand tot werk, etc.

Wat houden de workshops Werkplek in?

In drie interactieve workshops wordt onder leiding van adviesbureau Aestate onderzocht wat een prettige werkplek en -omgeving is, binnen de bestaande kaders van de Humanities Campus en de realiteit van kostenbeheersing en efficiënt ruimtegebruik. De workshops vinden eind april en in mei plaats.

Vervolgtraject

De inzichten die tijdens de workshops worden opgehaald worden in juni met de Wetenschappelijke directeuren, instituutsmanagers, afdelingshoofden en het Faculteitsbestuur gedeeld. Ook worden de resultaten besproken in meerdere gremia om iedereen zo goed mogelijk te informeren en een zo’n breed mogelijk beeld te krijgen. Een besluit over het gebruik en de indeling van de beschikbare ruimte op de Humanities Campus wordt vervolgens later in het proces genomen.

Meer weten?

Lees hier meer informatie over de visie van de Humanities Campus. Op deze plek vind je ook meer informatie over de ontwikkelingen van de werkplek en omgeving.