Bezoek rector magnificus en voorzitter College van Bestuur: ‘We hadden ook dit liever fysiek gedaan’

Op 3 juni maakten Annetje Ottow (voorzitter) en Hester Bijl (rector magnificus) nader kennis met de Faculteit Geesteswetenschappen. Hoewel de voorkeur uitging naar een fysieke kennismaking, moest ook dit bezoek digitaal plaatsvinden.

Decaan Mark Rutgers gaf een korte introductie en de vice-decanen lichtten het brede aanbod van het onderwijs toe. Claartje Levelt (Linguistics), Bruno Verbeek (Global Philosophy) en Giles Scott-Smith (International Studies) presenteerden hun opleidingen.

Virtuele rondleiding

Na een virtuele rondleiding over de campus (met een kort uitstapje naar Den Haag en Rabat), gingen beide bestuurders in gesprek met een viertal studenten. Aan bod kwamen onderwerpen als voorbereiding op de arbeidsmarkt, studeren in coronatijden en de rol van de geesteswetenschappen in de maatschappij. Kennismaken met ons onderzoek zullen de collegeleden doen als ze langsgaan bij de instituten. Hopelijk kan dat in het nieuwe academisch jaar gewoon weer op de campus.