Leidse fractie neemt deel aan Studentenparlement

Afgelopen vrijdag heeft een fractie van acht Leidse studenten (‘GroenLeids’) de eer van de Universiteit Leiden meer dan hoog gehouden bij het Studentenparlement van de Staatsrechtkring.

Dit jaar verliep e.e.a. iets anders dan normaal. De competitie vond namelijk niet plaats in de plenaire zaal van de Tweede kamer der Staten-Generaal, maar in Nijmegen aan de Raadboud Universiteit. Dat mocht de pret echter niet drukken!

Tijdens het plenaire debat behandelde het Studentenparlement een fictief wetsvoorstel: de 'Tijdelijke wet bescherming integriteit van verkiezingen' . Dit wetsvoorstel zag op het tegengaan van de verspreiding van desinformatie via het internet, waardoor de eerlijkheid van de verkiezingen in het gedrang kan komen.

De Thorbeckepenning ging uiteindelijk naar de VU. Desalniettemin hebben de Leidse studenten het studentparlement als leerzaam, leuk en inspirerend ervaren!