Meedoen met uw kind aan onderzoek over het uiten van emoties?

We willen uitzoeken of kinderen en volwassenen emoties anders uiten. Emoties spelen een zeer belangrijke rol in onze ontwikkeling in de kindertijd. Daarom is het van belang dat zoveel mogelijk kinderen meedoen aan het project Sociale Emoties. We zijn heel hard op zoek naar jonge deelnemers!

Belangrijk in dit onderzoek zijn de emoties die direct verband houden met de sociale wereld. We kijken naar de uitingen van deze emoties in zowel het gezicht, bijvoorbeeld een glimlach, als ook in het lichaam, bijvoorbeeld hartslag, huidtemperatuur en huidgeleiding. Omdat deze sociale emoties vaak te maken hebben met anderen, wordt ook onderzocht of de aanwezigheid van anderen de uitingen van deze emoties beïnvloedt.

Aanmelden voor het project Sociale Emoties

Woont u in Leiden of omgeving en bent u geïnteresseerd? Neem vooral contact met ons op. Wij zijn dagelijks per email bereikbaar:emotieonderzoekleiden@FSW.leidenuniv.nl

Het is onze ervaring dat dat kinderen het leuk en leerzaam vinden om deel te nemen.

Voor wie?

Kinderen tussen de 3 1/2 - 5 jaar en tussen de 8 - 10 jaar.

Wat?

Uw kind doet mee aan een paar taken die te maken hebben met de uitingen van emoties. Deze taken worden gefilmd. In het laatste onderdeel kijkt uw kind terug naar de eigen gefilmde beelden. Tijdens het terugkijken maken wij gebruik van fysiologische metingen, bijvoorbeeld elektroden op de wangen, buik en vingers om te kijken wat er in het lichaam gebeurt. Uiteraard doet dit geen pijn. Alles wordt begeleid door een getrainde proefleider. Aan het einde krijgt uw kind ook nog een klein cadeautje en een jonge onderzoekersdiploma met naam.

Waar?

Het onderzoek vindt plaats naast Leiden Centraal Station.

LEVEL Gebouw
Bargelaan 180,
2333CW Leiden

Afspraak

Het onderzoek duurt ongeveer 60 minuten. Afspraken worden ingedeeld op een tijd die u uitkomt.

Reiskosten

Reiskosten worden uiteraard vergoed.

Meer informatie en aanmelden

Heeft u andere vragen? Neem vooral contact met ons op. Wij zijn dagelijks per email bereikbaar: emotieonderzoekleiden@FSW.leidenuniv.nl