Programmeren kun je leren, mét een app

Iedereen kan leren programmeren. Zeker nu je gratis de app On Track kunt downloaden. In de app vind je gratis lessen van bekende Nederlanders en experts bestaande uit een serie van korte video’s. Felienne Hermans universitair hoofddocent bij LIACS is een van de experts die een track verzorgt op On Track.

In haar track leert Felienne je de zeven basisprincipes van programmeren en de beginselen van programmeertaal Hedy. Hermans heeft de programmeertaal zelf ontwikkeld. De taal is bedacht voor kinderen en wordt al veel gebruikt op scholen, maar het is ook voor volwassen beginners een mooie eerste stap om programmeren onder de knie te krijgen.

Het platform On Track is ontwikkeld omdat steeds meer mensen de behoefte hebben om nieuwe dingen te leren. Dat helpt bij een duurzame inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het is ook goed voor de mentale gezondheid. On Track helpt daarbij en maakt leren leuk en laagdrempelig. Lees meer op de website van On Track.