Kick-off HU “Time to Recharge” Week!

Deze week is het de jaarlijkse Healthy University Week bij de Universiteit Leiden en het LUMC met als thema: “Time to Recharge”! Een week vol vitale activiteiten uiteenlopend van korte energizers, interessante lunchlezingen tot interactieve workshops over alles wat ons kan helpen om weer op te laden!

Team Healthy University Leiden heeft een vol programma samengesteld om jou en je collega’s nieuwe energie te geven! Deze week kun je kennis maken met simpele ontspanningstechnieken, leer je manieren om stress te verminderen, je energie te beheersen of je mentale veerkracht te vergroten. Je kunt direct aan de slag met tips en tricks om te werken aan een energiekere versie van jezelf. Onze belangrijkste tip: Maak tijd om uit te rusten en om jezelf op te laden!

Bekijk het HU Time to Recharge Week programma hier of lees verder voor een greep uit ons aanbod:

• Begin de dag met aandacht naar binnen. We starten deze week elke ochtend van 08.00-08.45u met een ontspannende vorm van yoga. Een yoga ritueel helpt jou je dag vol nieuwe energie te starten!
  • Energie is een van de belangrijkste voorspeller voor succes! Maar hoe creëer je energie en hoe laat je die ook stromen? Onze workshops (dagelijks om 10.00u en 14.00u) leren je meer over o.a. balans, ritme, veerkracht en de juiste energiebronnen.
  • Dagelijks om 11.00u nemen we een korte pauze (20 min) voor een energizer. Tijdens deze office work-out kun je je nek, rug en schouders los maken, de doorbloeding een boost te geven en je spieren ontspannen. Daarna kan je weer vol energie aan de slag.
  • Elke dag om 12.00u hebben we een live lunch webinar van keynote speakers: Hidde de Vries neemt ons mee in zijn #Recharge filosofie, Kiki Vreeling vertelt ons over het effect van mindfulness meditatie, onze eigen hoogleraar David van Bodegom laat ons ‘anders denken over vitaliteit’, Mark Schadenberg benadrukt het belang van goed slapen en hoe je dit kunt verbeteren en Klaas Koster geeft ons inzicht in het scala van energiebronnen die we tot onze beschikking hebben.
  • In een veeleisende maatschappij is er vaak weinig ruimte en aandacht voor jezelf, maar om te ontspannen is actief bewegen een effectieve methode. Doe van 17.00-17.45u mee met de lage impact sportlessen van het Universitair Sport Centrum en voel je ook aan het einde van de dag nog fit en in balans.
  • Op donderdag en vrijdag organiseren onze Health Promotion and Disease Prevention (FSW) studenten een twintigtal workshops (elke 45 min) over leefstijl relevante thema’s. Altijd al meer willen weten over de juiste voeding, gezond schermgebruik of de consequenties van stress? Schrijf je in voor een van workshops en start direct met bruikbare tips en adviezen.

Bekijk het volledige programma en meer details over de activiteiten in ons dossier. Schrijf je snel in want voor sommige activiteiten zijn de plaatsen beperkt. Alle activiteiten zijn gratis voor medewerkers van de Universiteit Leiden en het LUMC.