Meld je aan: Werkbezoeken ter inspiratie voor de alternatieve Humanities Campus

Ja, de Humanities Campus gaat ontwikkeld worden met minder vierkante meters. Maar nee, dat hoeft niet te betekenen dat we er ondermaats bij komen te zitten. Want er blijft veel mogelijk binnen de beschikbare vierkante meters en met een eigen creatieve invulling. Hoe kan dat er dan uitzien? Voor uiteenlopende voorbeelden hoeven we niet ver te zoeken. Neem zelf een kijkje en ga mee op bezoek naar het Arsenaal, Pieter de la Courtgebouw en in januari naar het Kamerlingh Onnes gebouw.

Waarom werkbezoeken ter inspiratie?

Nu bekend is dat we de Humanities Campus met minder oppervlakte gaan ontwikkelen en de nieuwe werkpleknorm toegepast gaat worden wordt de vraag hoe de nieuwe werkomgeving eruit gaat zien steeds belangrijker. Binnen de beschikbare ruimte kan een instituut of afdeling zelf in onderling overleg de inrichting van de werkkamers bepalen, wat voor soort overlegplekken en ontmoetingsruimtes, pantry’s en faciliteiten er komen. En daar is dus veel in te kiezen. Het is makkelijker praten en samen bedenken wat wel of niet werkt als je je een beeld kan vormen van hoe een nieuwe werkomgeving eruit kan zien. Daarom gaan we dit jaar nog op werkbezoek bij Het Arsenaal en bij het Pieter de la Courtgebouw. Niet omdat het daar perfect is, of omdat het zo ingericht zou moeten worden. Maar om te zien wat er allemaal mogelijk is, om te zien wat wij absoluut niet willen, of juist welke elementen wel. Daarom is iedereen die interesse heeft in de ontwikkeling van de Humanities Campus van harte welkom om deel te nemen aan de werkbezoeken. Meld je wel even aan via het formulier!

De werkbezoeken met rondleiding vinden plaats op:

• Maandag 6 december 16.30 – 18.00 uur (bezoek Pieter de la Courtgebouw/FSW)
  • Donderdag 9 december 16.00 – 17.30 uur (bezoek Arsenaal)
  • Dinsdag 14 december 16.00 – 17.30 uur (bezoek Pieter de la Courtgebouw/FSW)
  • Woensdag 15 december 16.00 – 17.30 uur (bezoek Arsenaal)
  • Maandag 17 januari 15.30 - 17.00 uur (bezoek Kamerlingh Onnes gebouw)
  • Dinsdag 25 januari 15.30 - 17.00 uur (bezoek Kamerlingh Onnes gebouw)
    ​​

Deze bezoeken met rondleidingen worden conform de geldende coronamaatregelen georganiseerd.

Het Arsenaal

In april 2020 is het Arsenaal opgeleverd als een van de deelprojecten van de Humanities Campus. Het Arsenaal is ingericht volgens de visie van de Humanities Campus Concept (HCC). Dat houdt dat er veel ruimte is voor ontmoeting, met overlegplekken buiten de werkkamers, een aantal gedeelde werkkamers, flexruimte, researchmasterruimte, moderne onderwijsfaciliteiten en prettige zelfstudieplekken voor studenten.

Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW) in het Pieter de la Courtgebouw

In oktober 2021 zijn het Instituut voor Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie (CA-OS) en het Faculteitsbestuur FSW in het Pieter de la Courtgebouw opgeleverd volgens het concept van Activiteit Gericht Huisvesten. Je ziet hier een frisse, lichte én een activiteitgerichte werkomgeving met ontmoetingsruimtes, stilteplekken om geconcentreerd te werken en koffiecorners met (niet onbelangrijk) echt goede koffie!

Meer weten over de (achtergrond) van de werkomgeving van de te ontwikkelen Humanities Campus?

Bekijk de verslagen van de eerste en de tweede bijeenkomst over de alternatieve Humanities Campus of stuur een e-mail naar hc-info@hum.leidenuniv.nl.