Jürgen Zangenberg in televisie-documentaire "De vrouwen van Jezus van Nazareth"

In de aanloop naar Kerstmis zendt NPO 2 een derde documentairereeks uit over Jezus van Nazareth.

Deze inmiddels derde reeks gaat over vrouwen in het vroege Christendom.
Prof. dr. Jürgen Zangenberg heeft ook aan deze reeks weer bijgedragen. Nieuwsgiering naar Maria, Maria Magdalena, Helena Augusta en Nino van Georgië?
Kijk alvast naar de trailer.

Jürgen Zangenberg is ook voor de afgelopen twee reeksen op reis geweest met presentator Kefah Allush en teams van de EO naar de wereld van het vroege Christendom. De eerste reis ging naar Galilea en Jeruzalem: op zoek naar wat er nog te zien en te voelen is van Jezus van Nazareth. De tweede keer waren ze op zoek naar de apostelen van het vroege Christendom – allemaal mannen. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal, omdat het vroege Christendom in vele opzichten vooral een beweging van vrouwen was. Ze gingen dus nog een keer op pad om goed te kijken en luisteren naar wat nu nog te zien en horen is over vrouwen zoals Maria de moeder van Jezus, Maria uit Magdala, Helena Augusta en Nino van Georgië. Zangenberg: "Ook in deze afleveringen gaat het niet over 'feiten', maar over mensen tussen toen en nu en mensen die me 'dichtbij kwamen' door hun vragen en twijfels. In ieder geval sterke vrouwen – weer een nieuwe uitdaging voor mij als wetenschapper en mens."

De vrouwen van Jezus van Nazareth is van 20 t/m 23 december om 22:05 uur te zien op NPO 2.

Zie ook: Jürgen Zangenberg in televisie-documentaire over Jezus van Nazareth (2018)
Zie ook: Jürgen Zangenberg in vervolg televisiedocumentaire 'Jezus van Nazareth verovert de wereld' (2020)

Filmploeg, v.l.n.r.: Bas Vink (regie); Jürgen Zangenberg; Kefah Allush (host); Mark Glastra van Loon (camera); Dave Fredeking (geluid)