Annemiek Hogendorp nieuw hoofd HR Geesteswetenschappen

Per 1 januari is Annemiek Hogendorp benoemd als hoofd van de HR-afdeling van de Faculteit Geesteswetenschappen. ‘Het vervult me van trots deel uit te maken van de onderwijs- en onderzoeksgemeenschap van de Universiteit Leiden.’

Annemiek Hogendorp

Annemiek is van oorsprong neerlandica (UvA). Nadat zij naar eigen zeggen ‘een blauwe maandag als docent had gewerkt’, heeft zij tien jaar in de communicatie gewerkt, waarna ze de overstap naar de bedrijfsvoering maakte. Ze voltooide een MBA (TiasNimbas) en heeft inmiddels meer dan tien jaar leidinggevende ervaring in de HR voor opdrachtgevers in de zorg, het onderwijs en de lokale overheid. Daarnaast is Annemiek in Leiden actief als buurtbemiddelaar en is zij betrokken bij de ontwikkeling van het Energiepark (met name het Stadsbouwhuis).

‘De universiteit verder brengen’

‘Ik ga graag op avontuur als HR-manager bij de faculteit’, zegt Annemiek over haar nieuwe functie bij de Faculteit Geesteswetenschappen. ‘Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe baan en zie ernaar uit om samen, vanuit HR,  Geesteswetenschappen en de universiteit verder te brengen. Er ligt genoeg om op te pakken.’