Leidse archeologen in televisieserie ‘Het verhaal van Nederland’

De Leidse archeologen Quentin Bourgeois en Luc Amkreutz zijn vanaf 2 februari te zien in de eerste aflevering van de nieuwe NTR-serie 'Het verhaal van Nederland'. In die 10-delige serie komen verschillende aspecten van de Nederlandse geschiedenis aan bod.

Aan de hand van dramascenes en locatiebezoeken vertelt acteur Daan Schuurmans over bijzondere historische gebeurtenissen die de vorming van het Nederland van nu bepaald hebben. 'Een verhaal met gouden bergen en zwarte bladzijden. Dat ons laat zien wie we zijn en hoe we zo zijn geworden. Een verhaal over strijd en verzoening. Over vroeger en nu', zo staat in een persbericht van de zender. Bourgeois en Amkreutz vertellen in de eerste aflevering die de titel draagt: Jagers en boeren.

Naast een televisieserie wordt er ook een Podcast met Diederik van Vleuten gelanceerd, zijn er tien podwalks; interactieve wandelverhalen verspreid over het land, te beluisteren via de 'Podwalk app Het verhaal van Nederland' en is er 'Het verhaal van Nederland HISTORIES', een online serie voor kinderen van 7-12.

De eerste aflevering van Het verhaal van Nederland is hier terug te kijken.