Leren en creëren in het ELS Atelier

Geef je eigen empirische onderzoek vorm in workshops van het ELS lab @Leiden!

Ben jij nieuwsgierig naar het empirisch onderzoeken van juridische vragen en sta je open het eens te proberen, maar heb je geen idee waar te beginnen? Of heb je al enige kennis en kunde op het gebied van empirisch onderzoek, maar zou je wat extra hulp goed kunnen gebruiken om een project succesvol af te ronden? Dan zijn de leden van het ELS lab @Leiden hier om jou te helpen! In februari starten we met een traject van workshops à la carte, met als doel om juristen te begeleiden bij het doen van empirisch-juridisch onderzoek. Dit initiatief sluit aan bij de doelen van de ELS Academy, als landelijke onderzoeksschool.

Het ELS Atelier is een plek waar je in kleine groepen actief zal werken aan je eigen onderzoekslijn. Het maakt niet uit in welke fase van de empirische cyclus jij je bevindt. Er zal een expert zijn en peers om je te begeleiden tijdens je traject, van het bedenken van een relevante onderzoeksvraag en het selecteren van de juiste methode tot het ontwerpen van een studie. Mogelijk zal je zelfs al data verzamelen en analyseren en deze rapporteren ter publicatie!

Het enige dat jij moet doen is verschijnen op ons kick-off event op 14 februari van 16.00 tot 18.00 uur in ruimte A028 van het KOG. Tijdens deze kick-off zullen wij je meer vertellen over het traject waar je aan kan deelnemen dit jaar. We willen je namelijk bij de hand nemen en helpen om voortgang te boeken. Uiteraard is dit traject geheel vrijblijvend, maar we hopen dat je samen met je Leidse collega’s aan de slag wilt gaan in de wondere wereld van de empirische rechtswetenschap. Voor meer informatie, neem gerust contact  op met Niek Strohmaier. We zien ernaar uit je te ontmoeten bij het kick-off event! Wil je ons alsjeblieft laten weten of je komt? Registreer dan hier