In memoriam: Christel Engels (1965-2022)

Op zondag 13 februari 2022 is onze collega Christel Engels na een langdurig ziekbed overleden aan de gevolgen van een ernstige ziekte.

Christel heeft ruim 15 jaar aan de Universiteit Leiden gewerkt in verschillende ondersteunende functies. Begonnen bij het Instituutsbureau Psychologie, na een aantal jaar vanwege centralisatie meeverhuisd naar OSC, waar zij een spil in het web was, voor alle voorkomende werkzaamheden. De start van het OSC was zeer lastig omdat dit plaatsvond in één van de drukste periodes van het jaar, maar Christel draaide hier haar hand niet voor om, ze buffelde altijd door, inclusief al het overwerk dat moest worden gedaan. Gezellig samen met collega’s tussen het werk door een pizzaatje eten en daarna weer door.

Na een aantal jaar zocht Christel een nieuwe uitdaging, deze vond ze bij Archeologie, maar omdat ze zo gewend was aan veel collega’s om zich heen, kwam ze een paar jaar later gelukkig weer terug bij het OSC. Helaas was deze periode van korte duur, Christel werd in maart 2019 ernstig ziek en heeft nooit meer haar taken op haar favoriete werkplek kunnen  uitvoeren.

Christel was een zeer warm, sociaal bevlogen, hardwerkende, lieve en rechtvaardige collega. We konden altijd op haar rekenen, er was nooit iets teveel. Daarnaast kon je verschrikkelijk met haar lachen, was ze belangstellend naar alle collega’s en had ze bij iedereen een speciaal plekje in ons hart. Tijdens haar ziekte heeft zij met alles wat zij in zich had, gestreden tot het laatste moment om beter te worden en in ieder geval nog heel wat jaartjes mee te gaan, helaas mocht het niet zo zijn.

Met het overlijden van Christel hebben wij een zeer geliefde collega verloren, die niet zomaar te vervangen is. Wij zullen haar missen.