Opening tweede semester master Jeugdrecht

Op dinsdagavond 8 februari 2022 is het tweede semester van de master Jeugdrecht feestelijk ingeluid waarbij ook vijf nieuwe studenten werden verwelkomd.

De avond werd geopend door een lezing van advocaat mr. Richard Korver. Aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden werd ingegaan op de verschillende mogelijke rollen van jeugdigen in de strafrechtpraktijk, in het bijzonder die van verdachte en slachtoffer, en de rol van ouders hierbij. Ook stond de stem van het kind als slachtoffer en nabestaande centraal. De lezing vormde daarmee niet alleen een mooie aftrap van het tweede semester van de master, maar ook van het vak Jeugd- en straf(proces)recht, waar de studenten eerder die dag hun eerste college van hadden bijgewoond.

Tijdens het vervolg van de avond kregen de studenten van prof. mr. drs. Mariëlle Bruning en mastercoördinator mr. dr. Kartica van der Zon informatie over het tweede semester van de master en kwamen verschillende betrokken verenigingen en commissies aan het woord (studievereniging JSV Liberi, de OLC en de alumnicommissie van de master Jeugdrecht).Ondanks dat de traditionele afsluitende borrel dit jaar helaas geen doorgang kon vinden, kijken we terug op een feestelijke bijeenkomst en zien we uit naar een leuk en leerzaam tweede semester!