Tessa Kelder nieuw hoofd Communicatie en Marketing

Sinds 1 februari is Tessa Kelder aangesteld als hoofd Communicatie en Marketing van de Faculteit der Geesteswetenschappen.

Tessa studeerde Engelse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht en Manchester University. Na haar studie werkte zij een aantal jaar bij een grote zorg- en welzijnsorganisatie in Utrecht. In 2006 maakte ze de overstap naar de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Daar werkte zij de afgelopen 16 jaar, waarvan de laatste 12 als teamleider bij de Stafdienst Communicatie. "Communicatie bij de Tweede Kamer is feitelijk en politiek-neutraal. We vertelden er het verhaal van de Nederlandse parlementaire democratie, het instituut en de werkwijze ervan aan het brede publiek. Maar ook interne en bestuurscommunicatie vormden een belangrijk onderdeel van de taken van de Stafdienst. Een mooie baan in een bijzonder dynamische omgeving!”

Eind 2021 zag Tessa de vacature voor Hoofd C&M bij Geesteswetenschappen langskomen op Linkedin. Een buitenkans, zegt ze. "Als van oorsprong Engelstalig letterkundige heb ik een sterke affiniteit met het brede terrein van de Geesteswetenschappen. En ik was toe aan een nieuwe stap in mijn carrière. Ik kijk er enorm naar uit om met alle betrokken partijen de communicatie van de faculteit verder vorm te geven, en om al het moois dat we hier doen bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.”