Tijdelijke ‘doorkijkwand’ geeft inkijkje in volgende fase Gorlaeus Gebouw

Je hebt het vast al gezien: er wordt hard gewerkt aan de volgende fase van het Gorlaeus Gebouw. Benieuwd hoe het eruit komt te zien? Kom dan naar het atrium van het Gorlaeus Gebouw. Door een tijdelijke ‘doorkijkwand’ lijkt het net of je het nieuwe deel van het gebouw inkijkt.

Nu is het nog een afbeelding op fotobehang, maar over twee jaar kunnen we het nieuwe deel van het gebouw met eigen ogen bekijken. De tijdelijke wand is een optische illusie en geeft op elke verdieping letterlijk en op ware grote een blik in wat we kunnen verwachten. Fase 1 en 2A vormen straks samen één gebouw. Net als in fase 1 zien we straks in fase 2A veel licht, hoge raampartijen en mooie duurzame afwerkmaterialen, zoals hout en vilt.

Video laat metamorfose van kale wand naar de optische illusie zien

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Wand is ook een afscheiding tussen atrium en bouwplaats

De wand vormt tijdens de hele bouwperiode de afscheiding tussen het atrium en de bouwplaats. Daarom blijft de wand staan tot fase 2A in gebruik wordt genomen. Daarnaast is de wand om nog een belangrijke reden geplaatst. De huidige buitengevel wordt namelijk per verdieping verwijderd. Zolang fase 2A niet wind- en waterdicht is, vormt de wand daarom de grens tussen binnen en buiten.

Scan de QR-code voor meer beeld

Wil je nog meer zien van fase 2A? Dat kan! Binnenkort zie je op elke verdieping een QR-code op de vloer. Door de QR-code te scannen, ontdek je meer beelden en informatie over de nieuwbouw. En vanaf die plek heb je de beste beleving van fase 2A.

Over de nieuwbouw
Het nieuwe Gorlaeus Gebouw van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen wordt in drie fasen gerealiseerd. De eerste fase is sinds 2016 in gebruik. Van 2018 tot eind 2023 wordt aan fase 2A gewerkt en van 2024 tot en met 2026 is het de beurt aan de laatste fase, 2B. In 2026 is het Gorlaeus Gebouw helemaal klaar.