Karwan Fatah-Black benoemd tot lid Raad van Toezicht Rijksmuseum

Met ingang van 21 maart 2022 heeft de Raad van Toezicht van het Rijksmuseum dr. Karwan Fatah-Black benoemd tot lid van de Raad van Toezicht.

Zelf zegt hij over deze benoeming: 'Het Rijksmuseum maakt niet alleen tentoonstellingen van betekenis, ook op het gebied van onderzoek en wetenschap neemt het instituut een belangrijke internationale positie in. Ik ben blij dat ik als lid van de Raad van Toezicht hieraan een bijdrage kan leveren waarbij mijn aandacht in het bijzonder uitgaat naar de wetenschappelijke rol van het Rijksmuseum.'

De Raad van Toezicht heeft tot taak om toezicht te houden op het beleid van de directie en op de algemene gang van zaken van het Rijksmuseum. Daarnaast staan zij de directie bij met advies. De overige leden van de Raad van Toezicht zijn: Alex Wynaendts (voorzitter van de Raad; voormalig CEO Aegon), Naima Azough (zelfstandig adviseur in het sociaal domein, senior partner Colourful People), José van Dijck (Universiteitshoogleraar Media & Samenleving Universiteit Utrecht), Heleen Kersten (vice-voorzitter van de Raad; partner advocatenkantoor Stibbe), Sir John Leighton (Director-General National Galleries of Scotland), Chris Vogelzang (voormalig CEO Danske Bank) en Mariët Westermann (Vice Chancellor, Chief Executive en Professor of Arts and Humanities New York University Abu Dhabi).