Even voorstellen: Jamel Buhari

Jamel Buhari is deze maand begonnen als promovendus bij de sectie Economische en Sociale geschiedenis. Hij zal zich de komende jaren bezighouden met thema’s rondom migratie en seksualiteit onder leiding van Andrew Shield en Marlou Schrover. Hieronder stelt hij zich voor.

Ik ben erg blij om weer terug te zijn bij de Universiteit Leiden! Ik heb hier namelijk zowel mijn bachelor als master gedaan. Tijdens deze studies, de bachelor International Studies en de geschiedenis master Governance of Migration and Diversity, heb ik mij met name gefocust op het Afrikaanse continent en Afrikaanse diasporagemeenschappen.

De afgelopen jaren ben ik actief geweest binnen de social impact wereld. Ik heb voor de sociale innovatie studio Dr. Monk in zowel Ghana als Nederland als projectcoördinator en onderzoeker aan verschillende projecten gewerkt. Dit waren projecten rondom thema’s op het snijvlak van duurzaamheid en global inequality waarin het creëren van een positieve maatschappelijke transformatie voorop stond.

Ik neem al deze ervaringen dan ook mee in mijn huidige onderzoek. Gedreven door een passie om bij te dragen aan een gelijkwaardige en inclusieve toekomst zal ik mij focussen op Afrikaanse LGBTQ+ immigranten in Nederland en kijken naar verschuivingen en ontwikkelingen binnen het beleid, de media beeldvorming en de rol van LGBTQ+ organisaties. Hierin zal ik het narratief van de migrant centraal stellen om een completer beeld te geven van de ervaringen van deze doelgroep. Zo hoop ik bij te dragen aan vernieuwend onderzoek met een maatschappelijke impact.