UB en LAG winnaars bij universitaire verkiezingen

De uitslagen van de universitaire verkiezingen 2022 zijn bekend. Medewerkers konden dit jaar stemmen voor de personeelsgeleding van de Universiteitsraad. De twee nieuwe partijen Universitair Belang (UB) en Leidse Academische Gemeenschap (LAG) hebben het goed gedaan, met respectievelijk drie en vier van de acht zetels.

Medewerkers konden van maandag 9 mei t/m vrijdag 13 mei hun stem uitbrengen. De opkomst was met 29,2 procent een stuk hoger dan in 2020, toen 23,9 procent van de medewerkers hun stem uitbracht.

Gekozen zijn:

• Remco Breuker (LAG)
  • Véronique de Gucht (LAG)
  • Timothy de Zeeuw (LAG)
  • Mark Dechesne (LAG)
  • Ludo Juurlink (Universitair Belang)
  • Jaap de Witte (Universitair Belang)
  • Floske Spieksma (Universitair Belang)
  • Max van Haastrecht  (PhDoc)

Ook was het tijd voor tussentijdse verkiezingen voor de Dienstraad Bestuursbureau en de personeelsgeleding van de faculteitsraden van Archeologie en FGGA. Hiervoor werden geen verkiezingen gehouden, omdat er niet meer kandidaten waren dan het aantal te vervullen zetels.

Dienstraad Bestuursbureau

• Suzanne Neilen
  • Matthijs de Vries

Personeelsgeleding Faculteitsraad Archeologie

• Arjan Louwen
  • Merlijn Veltman
  • Wei Chu

Personeelsgeleding Faculteitsraad FGGA

• Sanneke L. Kuipers

Studenten

Studenten konden dit jaar hun stem uitbrengen voor de Universiteitsraad, de Faculteitsraden en de Studentenraad LUMC. Bekijk hier de uitslagen.