Deadline aanmelding 15 juni: Nieuwe masterstudenten voor het komende academiejaar

Afgelopen woensdag was de officiële deadline voor studenten om zich aan te melden voor een van onze masterprogramma's. Sommige van onze masteropleidingen, zoals Geschiedenis, organiseerden een laatste call Q&A voor studenten.

Tijdens een sessie van een uur via MS Teams beantwoordden studiecoördinator Dennis van Leeuwen en Research MA History student Giacomo vragen van zeker 17 studenten, een mix van Nederlandse en internationale studenten. Sommigen van hen hadden al een studieplek gekregen, maar er waren ook studenten die midden in de sollicitatieprocedure zaten. Er waren vragen over vakken, over huisvesting en hoe je een baan naast je studie kunt combineren, om er maar een paar te noemen.

Het lijkt erop dat er behoefte is aan een last minute Q&A begin juni, vooral voor de studenten van buiten de Universiteit Leiden. Zoals alle deelnemende studenten ons vertelden, waren ze dankbaar dat ze deze kans kregen om rechtstreeks vragen te stellen aan de studiecoördinator en een student. Het gaf hen een positieve indruk van onze universiteit.