Leiden Law Cast: De gevangenispopulatie NL vs. BE met Miranda Boone

Leiden Law Cast is een podcast voor iedereen die meer wil weten over actuele juridische onderwerpen, gemaakt door de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden.

Irem Çakir (L) en Hamza Duprée

De Leiden Law Cast maakt juridische informatie behapbaar en schijnt een licht op alle laatste actualiteiten en wetenschapsnieuws. De Leiden Law Cast wordt gepresenteerd door studenten Irem Çakir en Hamza Duprée. Per aflevering bevragen zij een van de wetenschappers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid over een onderwerp uit de juridische actualiteit.

Prof.mr.dr. Miranda Boone schuift aan bij de Leiden Law Cast om het te hebben over fluctuaties in detentiepopulaties. Wat betekent de enorme groei hiervan in Nederland in de jaren 80? En waarom kromp de populatie zo snel na 2005? Hoe doet Nederland het op het internationale toneel qua detentie? En kunnen we nog wel spreken van 'Dutch tolerance'? Miranda geeft met veel nuance antwoord op deze vragen en roept op tot menswaardig beleid.

De Leiden Law Cast is ook te beluisteren via de volgende links: