Marcellus Ubbink nieuwe wetenschappelijk directeur van het LIC

Per 1 juli is Marcellus Ubbink de nieuwe wetenschappelijk directeur van het Leids Instituut voor Chemisch Onderzoek. Hij volgt Hermen Overkleeft op, die sinds 2017 leiding gaf aan het instituut. Ubbink is aangesteld voor een periode van vier jaar.

Ubbink is hoogleraar Eiwitchemie en was de afgelopen jaren opleidingsdirecteur voor de bachelor Life Science & Technology. Hij is in Leiden opgeleid, studeerde Biologie en promoveerde in de chemie.

‘Uitstekend wetenschapper met veel bestuurlijke ervaring’

Het faculteitsbestuur is heel blij met de nieuwe bestuurder. Decaan Jasper Knoester: ‘Met Marcellus hebben we niet alleen een uitstekend wetenschapper gevonden voor deze belangrijke rol, maar ook iemand met aanzienlijke bestuurlijke ervaring. Iemand die oog heeft voor het complexe samenspel van ambities en belangen dat binnen de universiteit bestaat.’

Lies Bouwman waarnemend opleidingsdirecteur

Lies Bouwman neemt per 1 juli tijdelijk Ubbinks taken als opleidingsdirecteur waar. Bouwman is opleidingsdirecteur voor de masters Chemistry en LST. Binnen het LIC is gestart met de werving van een definitieve opvolger voor Ubbink.

Meer weten over Marcellus Ubbink? In de facultaire nieuwsbrief van 7 juli vragen we hem het hemd van het lijf.