Universiteit Leiden organiseert eerste editie van de Jonge onderzoekersdag bestuursrecht

De afdeling Staats- en Bestuursrecht van de Universiteit Leiden heeft op vrijdag 24 juni 2022 meer dan veertig bestuursrechtjuristen mogen ontvangen in het kader van de eerste editie van de Jonge onderzoekersdag bestuursrecht.

Het doel van deze dag was om verschillende generaties bestuursrechtjuristen met elkaar in verbinding te brengen. Jonge juristen in het bestuursrecht kregen de gelegenheid om lopend (promotie)onderzoek te presenteren. De ingediende papers werden door ervaren referenten uit de wetenschap en praktijk van commentaar voorzien. Dit leidde tot uiterst interessante en leerzame dialogen tussen de referenten en de auteurs. Een select aantal gepresenteerde papers zal in 2023 verschijnen in een bijzonder nummer van het Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht (NTB).

De Jonge onderzoekersdag bestuursrecht betreft een initiatief van Fatma Çapkurt (Universiteit Leiden/deelredactie NTB) en Bert Marseille (Rijksuniversiteit Groningen/de Vereniging voor Bestuursrecht). De tweede editie van deze dag zal volgend jaar worden georganiseerd door de vaksectie Bestuursrecht van de Radboud Universiteit.