Renovatie Cluster Zuid goed op gang: fotoreportage

Betonnen palen zonder dak, ramen zonder glas, verdiepingen zonder muren. De ontmanteling van Cluster Zuid is goed zichtbaar. Bekijk de foto’s!

Het opvallendste aan de huidige bouwsituatie is de kaalslag; geen dak, geen muren, geen ramen en zelfs een aantal van de markante betonnen palen zijn omgezaagd.

Kelder

In de kelder is al het een en ander gebouwd voor het nieuwe gebouw. Er zijn extra wanden geplaatst om de draagconstructie te verstevigen en een liftschacht voor de lift die je van de parkeergarage direct het gebouw inbrengt. Het geboor dat luid door de kelder klinkt hoort bij de werkzaamheden aan de hellingsbaan voor de entree van de fietsenstalling.

Geen zomerstop bij de bouw

Het middelste huisje wordt naar verwachting begin juli volledig gesloopt met een enorm grote grijpmachine. Vervolgens worden de plaatvloeren en de gevelbeplating geleverd, zodat de verdiepingen opgebouwd en de gevels bedekt kunnen worden. De bouw gaat in de zomer gewoon door. Cluster Zuid wordt naar verwachting in 2024 in gebruik genomen. Klik hier voor meer informatie over de ontwikkeling van de Humanities Campus.