Jelly Reinders nieuw hoofd OSZ Geesteswetenschappen

Per 1 augustus is Jelly Reinders benoemd als hoofd van de afdeling Onderwijs en Studentzaken (OSZ) van de Faculteit Geesteswetenschappen. ‘Een prachtig vervolg van mijn carrière na mooie en interessante jaren bij de Vrije Universiteit Amsterdam’.

Jelly studeerde Duits en theologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Na een loopbaan in het onderwijs, in zowel binnen- en buitenland, voltooide zij de master Onderwijsmanagement en maakte ze de overstap naar de onderwijsbedrijfsvoering in een universitaire setting. Ze was onder meer voorzitter van de ondernemingsraad van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) en heeft meer dan 20 jaar ervaring als leidinggevende. Jelly werkte, na een verandertraject, de afgelopen vijf jaar mee aan de opbouw van het domein Studentgerichte Ondersteuning bij de VU. Tot haar overstap naar de Universiteit Leiden was zij aan dezelfde universiteit afdelingshoofd Bureau Onderwijs van de faculteit Geestwetenschappen en de faculteit Religie en Theologie.

‘Partner in het onderwijsproces’

Jelly kijkt het meeste uit naar de samenwerking met alle betrokken partners binnen de universiteit. ‘Ik heb in korte tijd al veel kundige mensen met hart voor de organisatie leren kennen en gezien dat er de afgelopen periode al veel is gebeurd. Dit biedt uitstekende aanknopingspunten om daar verder mee te gaan. Ik vertrouw erop mijn expertise en ervaring daarvoor in te kunnen zetten, om zo een bijdrage te leveren aan een brede visie op en een verdere professionalisering van de universitaire en facultaire dienstverlening’.