Vragen stellen bij Theehuis Noord over intuïtie

Welke rol speelt intuïtie in ons leven en is het wel verstandig om te vertrouwen op je intuïtie? Gezondheidspsycholoog Andrea Evers beantwoordde buiten bij Theehuis Noord vragen van de deelnemers na een middag vol beweging. Zo wilde mbo-student Dian van Meurs weten hoe het zit met kinderen en intuïtie.

Dian Meurs (19 jaar) doet een M-jaar (mind the gap year) aan het mbo Rijnland Alphen aan de Rijn. Ze is gefascineerd door intuïtie en wil weten of kinderen over meer intuïtie beschikken. Vingers schieten in de lucht voor vragen aan expert Andrea Evers of we onze intuïtie nog kunnen vertrouwen. Evers denkt dat je daarvoor het best bij jezelf te rade gaat. Want voel je je bijvoorbeeld energiek na een ontmoeting of juist niet. En nee, meer intuïtie is niet duidelijk aangetoond bij kinderen.

Dag van de intuïtie​​​​​​

Museum De Lakenhal en Dadakademia, de eerste kunst&filosofie academie in Leiden organiseerden samen een ongewoon levendig interview.
16 september​​​​​​: Kunnen we onze intuïtie nog vertrouwen?

Tentoonstelling

14 oktober: Tentoonstelling Imagine Intuition