Podcast: Een leven met Bipolaire Stoornis

We praten met Justin, die ruim 14 jaar geleden gediagnostiseerd werd met Bipolaire Stoornis type 1. Justin is erg openhartig en vertelt over zijn eerste manische episode op 28 jarige leeftijd, en hoe hij heeft geleerd om een stabiel leven te kunnen leiden. Met Justin gaat het goed, en dat heeft hij met namen te danken aan zijn eigen doorzettingsvermogen. Wat ervaar je tijdens een manische episode? Hoe kan het dat Justin al bijna 7 jaar geen medicatie meer slikt en tóch stabiel is? Hoe is het om te leven met Bipolaire Stoornis type 1? Luister en ontdek de wereld van Leiden Psychologie!

Leiden Psychology Podcast

Deze podcastserie is een speciaal project binnen de afdeling Psychologie van Universiteit Leiden. Het biedt een platform voor mensen om onderwerpen binnen het vakgebied van de psychologie te bespreken vanuit verschillende perspectieven; het perspectief van studenten, van universiteitsmedewerkers, alumni, ervaringsdeskundigen en verschillende onderzoekers. Luister naar Justin over zijn ervaringen met Bipolair Stoornis type 1 in de laatste aflevering.